18 червня об 11.00
вебінар
У рамках співпраці зі спільнотою «Вечорниці у Синиці» та громадським об`єднанням «Спільнота АДК в Україні»
Тема: Альтернативна і додаткова комунікація. Асистивна технологія для взаємодії з учнями в інклюзивній та спеціальній освіті.
Напрямки: Дефектологія, логопедія, терапія мовлення, інклюзія.
Завдання: Розкриття поняття альтернативної та додаткової комунікації. Використання досвіду спілкування за допомогою піктограм у міжнародній та українській практиках. Застосування сучасних цифрових додатків.
Приємним бонусом наприкінці вебінару буде створення власної піктограми для ваших вихованців.
Тривалість вебінару: 3 години, 50 хв + до 10 хв на запитання для кожного.
Важливо! Учасники вебінару отримають електронний сертифікат підвищення кваліфікації на 10 академічних годин (0,3 ЄКТС)
Спікери:
Оксана Валеріївна Кривоногова: кандидатка психологічних наук, доцентка, керівниця Одеського обласного методичного центру раннього втручання, голова ГО “Здорове суспільство”, національна тренерка з раннього втручання.
Маргарита Чайка: психолог, логопед, старший викладач Кафедри інклюзивної та спеціальної освіти Інституту людини КУБГ імені Бориса Грінченка; аспірантка Кафедри психокорекційної педагогіки та реабілітології Факультету спеціальної та інклюзивної освіти НПУ імені М.П. Драгоманова; методист видавництва літератури для розвитку мовлення «ДивоГра».
Ганна Усатенко: психолог, психотерапевт; аспірантка інституту соціальної та політичної психології ; авторка онлайн-курсів та програм з психічного здоров’я, засновниця ГО «Моя родина» та соціального підприємства «ДивоГра».
Хронологія:
Частина 1. Оксана Кривоногова.
Що таке АДК. З чого почати на практиці?
1.1 Поняття тотальної комунікації, альтернативної і додаткової комунікаці
1.2 З Комунікація в ранньому віці, дитячо-батьківські відносини
1.3 Введення АДК в ранньому втручанні: рутинноорієнтований та сімейноцентрований підходи
1.4 Створення мотивуючої ситуації при введенні АДК
Частина 2. Маргарита Чайка.
АДК для дошкільнят та школярів молодших класів
2.1 Експрес діагностика потреби дитини в АДК
2.2 Особливості застосування символьних зображень та піктограм
2.3 Практика використання засобів АДК у закладах освіти
2.4 Як підібрати засіб АДК відповідно до особливих освітніх потреб дитини
Частина 3. Усатенко Ганна.
Соціалізація за допомогою АДК
3.1 АДК для підлітків, молоді та дорослих: жести, жестова мова, піктограми, додатки для спілкування
3.2 Різниця у використанні піктограм після втрати мовлення та для людей, у яких мовлення несформоване
3.3 АДК в громадських місцях та вдома. Як давати рекомендації батькам
3.4 Український безкоштовний додаток та сайт Digital Inclusion – інструмент для занять логопеда
3.5 Практика використання: створимо власну піктограму для комунікації з учнями

Для учасників вебінару рекомендуємо також колекцію безкоштовних українських піктограм http://www.dyvogra.com/uk/download-for-free1/
«Спільнота АДК в Україні» https://aac.org.ua/about-aac-ukraine/. На сайті проєкту ви знайдете безкоштовні постери до часів війни.
Завантажуйте безкоштовний додаток Digital Inclusion або реєструйтесь у веб версії, зробимо практичне заняття за ним https://dimobi.org.ua/ua
Приєднутесь до спільноти АДК та обмінюйтесь найкращими практиками у Facebook https://www.facebook.com/groups/AAC.UA/ в Instagram https://instagram.com/aac.ua