Вебінар

18 червня об 11.00

вебінар

У рамках співпраці зі спільнотою «Вечорниці у Синиці» та громадським об`єднанням «Спільнота АДК в Україні»

Тема: Альтернативна і додаткова комунікація. Асистивна технологія для взаємодії з учнями в інклюзивній та спеціальній освіті.

Напрямки: Дефектологія, логопедія, терапія мовлення, інклюзія.

Завдання: Розкриття поняття альтернативної та додаткової комунікації. Використання досвіду спілкування за допомогою піктограм у міжнародній та українській практиках. Застосування сучасних цифрових додатків.

Приємним бонусом наприкінці вебінару буде створення власної піктограми для ваших вихованців.

Тривалість вебінару: 3 години, 50 хв + до 10 хв на запитання для кожного.

Важливо! Учасники вебінару отримають електронний сертифікат підвищення кваліфікації на 10 академічних годин (0,3 ЄКТС)

Спікери:

Оксана Валеріївна Кривоногова: кандидатка психологічних наук, доцентка, керівниця Одеського обласного методичного центру раннього втручання, голова ГО “Здорове суспільство”, національна тренерка з раннього втручання.

Маргарита Чайка: психолог, логопед, старший викладач Кафедри інклюзивної та спеціальної освіти Інституту людини КУБГ імені Бориса Грінченка; аспірантка Кафедри психокорекційної педагогіки та реабілітології Факультету спеціальної та інклюзивної освіти НПУ імені М.П. Драгоманова; методист видавництва літератури для розвитку мовлення «ДивоГра».

Ганна Усатенко: психолог, психотерапевт; аспірантка інституту соціальної та політичної психології ; авторка онлайн-курсів та програм з психічного здоров’я, засновниця ГО «Моя родина» та соціального підприємства «ДивоГра».

Хронологія:

Частина 1. Оксана Кривоногова.

Що таке АДК. З чого почати на практиці?

1.1 Поняття тотальної комунікації, альтернативної і додаткової комунікаці

1.2 З Комунікація в ранньому віці, дитячо-батьківські відносини

1.3 Введення АДК в ранньому втручанні: рутинноорієнтований та сімейноцентрований підходи

1.4 Створення мотивуючої ситуації при введенні АДК

Частина 2. Маргарита Чайка.

АДК для дошкільнят та школярів молодших класів

2.1 Експрес діагностика потреби дитини в АДК

2.2 Особливості застосування символьних зображень та піктограм

2.3 Практика використання засобів АДК у закладах освіти

2.4  Як підібрати засіб АДК відповідно до особливих освітніх потреб дитини

Частина 3. Усатенко Ганна.

Соціалізація за допомогою АДК

3.1 АДК для підлітків, молоді та дорослих: жести, жестова мова, піктограми, додатки для спілкування

3.2 Різниця у використанні піктограм після втрати мовлення та для людей, у яких мовлення несформоване

3.3 АДК в громадських місцях та вдома. Як давати рекомендації батькам

3.4 Український безкоштовний додаток та сайт Digital Inclusion – інструмент для занять логопеда

3.5 Практика використання: створимо власну піктограму для комунікації з учнями

Для учасників вебінару рекомендуємо також колекцію безкоштовних українських піктограм http://www.dyvogra.com/uk/download-for-free1/

«Спільнота АДК в Україні» https://aac.org.ua/about-aac-ukraine/. На сайті проєкту ви знайдете безкоштовні постери до часів війни.

Завантажуйте безкоштовний додаток  Digital Inclusion або реєструйтесь у веб версії, зробимо практичне заняття за ним https://dimobi.org.ua/ua

Приєднутесь до спільноти АДК та обмінюйтесь найкращими практиками у Facebook https://www.facebook.com/groups/AAC.UA/ в Instagram https://instagram.com/aac.ua