Завантажуйте безкоштовно піктограми для дітей і постери соціального підприємства “ДивоГра” . Цей проєкт реалізовано за підтримки Міжнародного фонду “Відродження”, збору коштів на Спільнокошті 2021 року, БО “Вплив” та пожертв укранської діаспори і мистецької спільноти Чікаго, США.


В рамках проєкту розроблені 4 постери з піктограмами про соціальні стосунки для людей з аутизмом, мовленнєвими і інтелектуальними порушеннями:
- про дружбу дітям і підліткам,
- про дружбу молоді та дорослим
- про дорослішання – дітям,
- про статеві стосунки – молоді та дорослим.
Постери про дружбу
Наш експерт, методист Спільноти Маргарита Чайка, рекомендує:
постер пояснює дітям з аутизмом, мовленнєвими або інтелектуальними порушеннями різні аспекти дружби та сумісної гри. У цьому постері – приклади знайомства, ігор з друзями, бажаної і небажаної поведінки при спілкуванні.
Для того щоб почати працювати з постером необхідно підготуватися:
- завантажте постер на планшет або смартфон,
- роздрукуйте весь постер цілком,
- роздрукуйте кожну піктограму окремо (має бути 2 набори).
Візьміть кілька карток, які можуть зацікавити дитину якнайбільше. Покажіть дитині картки у невимушеній грі. Роздивіться деталі, описуйте все, що бачите на картинці. Озвучуйте емоції героїв, їхні рухи, жести.
Поступово переходити до роботи з постером. Не обов’язково вивчати увесь одразу. Для менших дітей це може бути заважко. Розберіть кілька рядків. Головне – зрозуміти сенс зображеного.Постер допоможе зрозуміти правила поведінки. Пригадайте ситуації, в яких дитина вже була, як вона почувалася, що сталося. Запитайте: “Що зробив цей хлопчик?”, або: «Який настрій був у героя?» тощо.

Усі діти різні, нехай кожен рухається в своєму темпі. Роздивляйтеся картки в різних умовах: вдома на килимку, за столом після обіду, під час гри з рідними, на майданчику, коли дитина у візочку на прогулянці тощо. Чим більше дитина буде взаємодіяти з картками тим швидше вона зрозуміє їхній сенс у контексті щоденного життя.
Використовуйте сигнальні картки «можна», «не можна». Картки мають бути в постійному доступі для того, щоб дитина сама мала змогу їх використати і скласти повідомлення.